torsdag 9 juli 2009

Beställningskort.

Hej

Jag fick en beställning från en kollega att göra kort.. och det var nog det svåraste jag gjort... att göra ett kort till någon som jag inte känner.
Helst skulle det ha lite västkust anknytning - inte för gammalt och inte för ungt....
så jag gjorde 3 kort plus ett udda kort - som jag inte visar idag utan efter helgen....
1 var jag inte så förtjust i - och det visade sig att just det ville inte min kollega ha heller - så min känsla var nog rätt...

På Fyrkorten - har jag använt mig av Prickiforms super fina fyr och mussla (som min vän Vonne gav mig i gåva). Jag har färglagd bakgrunden och fyren själv med akvarell färger.
Det vita är ett schaker kort - det blå nedan för fyren är en massa små pärlor som då skall symbolisera havet som rullar..... Papprena är ett passpartou kort (?) samt blå cardstock
Till detta är kortet har jag använt mig av Prickiforms grattis stämpel samt papper från Maja design, Grattis papper köpt på Panuro. Rosorna från Creativica (finner de inte på hemsidan - köpte dem på Orust scrappen).

Detta regnbågskortet är det svårare att säga vartifrån pappren kommer - tror det är Maja Design det med köpta på scrapträff i Hovmantorp av Helena som har Landstoken. Stämplarna är köpta på Panduro för länge sedan.

Sedan så gjorde jag även ett väldigt speciellt och udda kort.... Jag skall ge bort det i helgen - och vem vet om mottagaren läser min blogg... så det kommer ni att få se nästa vecka.

kram och ha en underbar helg.

//ina

1 kommentar:

Casa Ottman sa...

Jättefina kort och självklart får du göre reklam om min tävling :)
//helena